Een recept voor een hoge score

1. Zorg ervoor dat klanten ratings geven

U moet minimaal 5 reviews hebben om uw score te activeren. Krijgt u niet genoeg reviews? Vraag dan uw klanten om dit wel te doen of verloot een prijs onder de reviewers!

2. Zorg dat meer dan 80% tevreden is

Om precies te zijn 83 procent moet een 7 of hoger geven. Dat betekent in de praktijk dat u vooral moet vermijden dat klanten op meerdere aspecten van uw shop u negatief beoordelen. Heeft u bijvoorbeeld 2 van de 5 aspecten negatief, resulterend in een 6 of lager dan is dit niet positief. Als dat steeds terugkerend dezelfde aspecten zijn waar klanten op mopperen, besteedt hier dan aandacht aan.

3. Zorg bij een daling dat u daarna positieve reviews krijgt

Een negatieve review geeft een daling van 1%. Daarna 5 goede reviews van minstens 7 of meer levert 5x 0,2% op. Daarmee heeft u de slechte review weer geneutraliseerd. Om het verschil te maken tussen een werkelijk foutloze webshop en een die naderhand het resultaat weer heeft kunnen neutraliseren met goede reviews is er 0,1% aftrek.